Spune-ne câteva cuvinte despre tine/voi.
Salut, sunt Tibi Pal si reprezint echipa DJ Mures.ro – powered by plusaudio. Experienta noastra se intinde pe aproape trei decenii, cand a inceput totul cu organizarea si sonorizarea unor baluri si discoteci in zona rurala cat si urbana, urmand ca in 1995 sa fim responsabili pentru prima nunta din portofoliul nostru.
Intre timp echipa Dj Mures s-a extins, cat si serviciile oferite, putand asigura aceste servicii la mai multe evenimente in paralel si axandu-ne mai mult pe evenimente private. In toamna anului trecut ne-am extins serviciile si cu VideoSelfieBooth360, pe langa cele deja existente cum ar fi: servicii de DJ, sonorizare, sistem de lumini profesionale, artificii interioare si exterioare, efecte de fum greu (gheata carbonica) pentru dansul mirilor sau CO2 Gun si CO2 vulcan, servicii de staroste/MC, solista de muzica populara, lumini arhitecturale, iar prin partenerii nostri putem asigura Kid’s corner, cvartet de coarde, foto (bineinteles pe tine, Dan), cofetarie sau chiar si locatia pentru eveniment.
De ce “specialistul nuntilor multiculturale”?
Conceptul de “nunti multiculturale” a venit in primul rand din faptul ca traim intr-o zona multiculturala. Tot mai dese sunt casatoriile intre diferite nationalitati, iar acest lucru necesita o atentia deosebita. Nevoia de cunoastere mai amanuntita a diferitelor culturi muzicale, cat si provocarea de a face fata la astfel de evenimente, ne-a determinat sa ne perfectionam si sa ne axam pe evenimente de acest tip.
In echipa noastra Dj Mures sunt mai multi DJ care sunt capabili si au cunostintele necesare pentru a asigura si intretine atmosfera muzicala la evenimentele unde sunt prezenti invitati de mai multe etnii/nationalitati.
Cat de mult v-a afectat pandemia COVID-19?
“Dupa razboi multi viteji se arata” zice o vorba din popor. Dupa aproape 30 de ani de evenimente, pot sa zic ca nu ne-a fost deloc usor sa luam o pauza de aproape 2 ani.
In tot acest timp ni s-a oferit ocazia ca sa ne reinventam, sa observam cum s-a schimbat lumea dpdv comportamental (inclusiv reactia invitatilor pe ringul de dans), si sa identificam nevoia invitatiilor cand doresc sa mai converseze la masa sau sa-i aducem impreuna sa se bucure de eveniment pe ringul de dans alaturi de prieteni/cunoscuti.
Anul trecut a fost un an incarcat, si cred ca acest lucru l-au resimtit si invitatii prin prisma numarului de evenimente care s-au adunat/amanat din perioada pandemiei. Dar incet vom reveni pe fagasul normal al lucrurilor.
Care sunt pasii pentru a va contracta posibili viitori miri?
In primul si in primul rand solicitam o discutie cu viitorii miri. Dorim sa intelegem nevoia lor, cum si-au gandit dpdv muzical ziua cea mare, si totodata sa transmitem informatii valoaroase din experienta noastra acumulata pe parcursul anilor.
Daca suntem pe aceeasi lungime de unda cu viitorii miri, putem considerea ca avem o relatie de win-win si putem sa trecem la punctul urmator, rezervarea datei nuntii si a serviciilor.
Au fost situatii cand ati refuzat vreun eveniment?
Daca da, ne poti exemplifica de ce? Da, au fost situatii cand refuzam sa fim responsabili cu partea de atmosfera muzicala la nunta. Cum am sepcificat la punctul anterior, intalnirea are loc si pentru a intelege solicitarile mirilor.
Daca stilul muzical difera de ceea de dorim sa reprezentam, atunci din pacate se va finaliza cu un refuz. Cred ca aici as putea sa enunt faptul ca si DJ-ul trebuie sa se simta bine, in largul lui, prin muzica pe care o va mixa. Daca principalul prestator de entertainment, respectiv DJ-ul, nu se simte in largul lui, cum ar putea sa ii faca pe invitati sa se simta bine?
Mi-ai cerut un exemplu de un refuz: daca clientul doreste o nunta preponderent cu muzica cu stil “manele”, ne pare rau, dar nu suntem cei mai potriviti pentru a presta acest serviciu.
Care sunt tendintele anului 2023-2024?
Din punctul nostru de vedere a crescut numarul evenimentelor de tip “garden party” / “cocktail party”, adica acele evenimente unde se da ocazia invitatilor de a se bucura de conversatie si de socializare. Astfel am observat un trend crescator de a organiza petrecerea de nunta in aer liber (in curtea unui Castel, intr-un hambar sau intr-un cort).
Iar dupa momentul de socializare, discutie si servirea meselor principale, se trece la petrecerea propriu-zisa cu dans. Petrecere care nu de putine ori nu se termina inainte de miezul noptii (info: in zona jud. Mures evenimentele de tip nunta sunt cu preponderenta de zi, incepand cu orele 14.00).
Cum gestionati solicitarile de piese muzicale in timpul unui eveniment?
Sunt doua situatii distincte: prima situatie cand un invitat solicita o piesa care se potriveste in programul muzical, astfel se va da curs solicitarii la momentul oportun (exemplu extrem: toata lumea danseaza pe un stil pop-rock, si nasul mare solicita un joc (invartita), cu tot respectul dar nu vom trimite la loc dansatorii pentru a da curs unui stil muzical care probabil in acel moment ar incanta numai cateva persoane).
Iar a doua situatie: daca se va solicita o piesa care este pe black-list-ul mirilor, sau pur si simplu din experienta noastra, a echipei Dj Mures, consideram ca nu ar distra majoritatea invitatiilor, atunci invitatul va primi un refuz diplomatic din partea noastra.
De ce important pentru fotograf, ca DJ-ul din echipa Dj Mures sa fie un om de calitate?
Dpmdv, fiind si DJ cat si staroste/MC, consider ca o marea parte din responsabilitate cade pe umerii prestatorului de muzica. Pot declara ca de multe ori singurul prestator care se ocupa de entertaiment-ul invitatilor este formatia/DJ-ul. Astfel noi, Dj Mures, suntem cei care legam momentele nuntii prin muzica.
Exemplu: stiind programul nuntii, DJ-ul (formatia) poate sa ridice sau sa pofteasca lumea la mese in functie de programul nuntii. Inainte de tort sa genereze o atmosfera placuta incat majoritatea invitatilor sa fie pe ringul de dans si sa pregateasca alaturi de MC momentul intrarii tortului.
Cat de mult ajuta luminile scenice la atmosfera evenimentului sau chiar si in munca fotografului?
Cum v-ati simti daca la UNTOLD sau la concertele care se organizeaza cu diferite ocazii in cursul unui an ar fi fara lumini? Sa vedem o scena care sa fie pur si simplu iluminata, fara nici un fel de jocuri de lumini? Cred ca daca avem raspunsul la intrebarea de adineauri, ne dam seama cat de mult poate contribui la atmosfera de pe ringul de dans folosirea unui sistem de lumini profesionale controlate cu maiestrie de un technician luminist.
Consider ca la nici o petrecere nu poate sa lipseasca si acest serviciu. Iar din punct de vedere al fotografului-videografului, cred ca sunteti in masura sa rapundeti chiar voi, cei care sunteti responsabili cu imortalizarea acestor momente. Cat de mult va ajuta un sistem de lumini bine controlata la o nunta?
Ai punctat foarte bine Tibi !
Jocul de lumini este foarte important pentru noi ca fotografi. Face fotografiile sa fie mai palpitante, mai interesante, adauga un strop de suspans. As mai adauga un lucru, si cred ca vorbesc in numele tuturor fotografilor cand spun ca exista un tip de laser (predominant cele verzi) care dauneaza grav senzorului camerei foto, iar in acest caz personal le spun mirilor ca nu o sa fotografiez frontal, spre scena, ci doar din spatele ei sau din lateral, pentru a evita deteriorarea camerei foto.
Folosesti asa ceva ? Tibi: Din pacate/fericire nu utilizez, si strict din aceasta cauza, pentru ca am feed-back de la fotorgrafi ca poate sa deterioreze aparatul.
Cu drag,
Dan Câmpean,
Tibi Pal